EL CLAROBSCUR
Per definir la forma utilitzem la línia, ja que amb ella podem definir i expressar els contorns, però el volum, l'espai o la tercera dimensió, d'igual manera que en la realitat, té el seu fonament en el joc de la llum i l'ombra, i per a això utilitzem la taca i les degradacions.
En pintura se sol referir a una època concreta de l'art, el Renaixement, per parlar de clarobscur i del domini absolut de la tècnica per artistes com Leonardo da Vinci i Raphael. Però també s'apel·la a l'època del Barroc i dels forts contrastos que originaven amb la tècnica del Tenebrisme iniciada per Caravaggio, però en aquesta última època la intencionalitat de crear volums no és l'objectiu, sinó més aviat de crear escenes dramàtiques.
Personalment trobe tan interessant treballar el clarobscur des de la seua percepció com a creador de volums i espais tridimensionals, i també per a la seua utilització en l'exploració de l'expressivitat en el dibuix. Començant des de la representació d'objectes bàsics passant per estudis més complexos de volums fins a arribar als intensos contrastos.

Objectes bàsics. Estudi de volums. Clarobscur.
En pintura se sol referir a una època concreta de l'art, el Renaixement, per parlar de clarobscur i del domini absolut de la tècnica per artistes com Leonardo da Vinci i Raphael. Però també s'apel·la a l'època del Barroc i dels forts contrastos que originaven amb la tècnica del Tenebrisme iniciada per Caravaggio, però en aquesta última època la intencionalitat de crear volums no és l'objectiu, sinó més aviat de crear escenes dramàtiques.
Personalment trobe tan interessant treballar el clarobscur des de la seua percepció com a creador de volums i espais tridimensionals, i també per a la seua utilització en l'exploració de l'expressivitat en el dibuix. Començant des de la representació d'objectes bàsics passant per estudis més complexos de volums fins a arribar als intensos contrastos.

Objectes bàsics. Estudi de volums. Clarobscur.
Comentarios
Publicar un comentario